Sunday, March 30, 2008

Resident Story--The Beginning

I am a resident in pediatrics--eight months down, three more years to go. I'm not allowed to make excuses. If my senior resident needs something done, I can't say, "But I haven't had my lunch," or, "I'm still working on another patient." With 180-hour workweeks and many nights without sleep during the night shift, I'm also trying to learn to be a pediatrician. And my weight has already decreased 4 kilos within two months.

--have to give thesis presentation next week, many stories to tell, and urge to read Atul Gawande's "Better". Has anyone?--

7 comments:

Astri said...

sudah baca!! bacaan wajib dokter deh kayaknya

shinta said...

go apin go...
sukses pin, jaga kesehatan yo ;)

Indrakus said...

mana lanjutannya bang, penasaran kata b haznem jadi residen di cipto itu "sakit", entah apa maksudnya

Medical revolution said...

Salam kenal

Wah hebat bener dr Arifianto ini lagi residen yg super sibuk sempat juga blogging..

Sukses..

Yudhi Gejali said...

Residency...
The Entrance to the "Medical Kingdom"

When Junior is slave..
When Senior is a Pseudo King...

Hi Sereem deh...

Vina Revi said...

Makanya aku memilih untuk mengambil dua spesialis. Biar capeknya sekalian. Yaitu SpA dan SpS alias Spesialis Anak dan Spesialis Suami.

Don't give up ya, Rif! Maju terus pantang mundur. Dimana-mana jadi residen tuh emang nggak enak. huhuhu ...

btw, aku tuh udah pasang namamu di blog-ku sejak dulu, loh. Tapi ternyata kita belum tukeran, ya? Soalnya namaku nggak ada. hiks ...

FIE said...

salam kenal ya pak.. hahaha ternyata sami mawon yah dimana2. gmana penderitaan udah brakhir belum nih.. :)?